Onze historie

Twan Konings en Henri Meeuwissen: twee rasechte ondernemers, met ieder een eigen bedrijf en eigen personeel. Zij hebben zich in 2000 samengevoegd tot Konings & Meeuwissen, accountants en belastingadviseurs. Gestart met een team van zes en uitgegroeid tot een succesvolle organisatie met bijna honderd specialisten verdeeld over drie vestigingen. We zijn er trots op, maar onze ambities gaan verder. We willen groeien. Wat ons in 2000 bewoog, drijft ons nog iedere dag: zorgen dat ondernemers zich kunnen focussen op ondernemen. Ondernemers zekerheid bieden en samen met hen werken aan het succes en de continuïteit van de onderneming, met behulp van een breed en kwalitatief dienstenpakket. Daar werken wie iedere dag hard aan en daar geloven we in.

Om een lang verhaal... te houden zoals het daadwerkelijk is

In de eerste jaren groeiden we gestaag, we deden ons werk goed en we leverden de kwaliteit die in de markt gevraagd werd. In 2006 hebben we de keuze gemaakt om drie vennoten aan te stellen. Zo konden we verder groeien. Kennis verzamelen en meerdere diensten aanbieden, dat was een vereiste.

Goed werk leverden we zeker, maar aan bekendheid schortte het nog. We hebben ons merk met name door sponsoring onder de aandacht weten te brengen. Bovendien hebben wij tussen 2001 en 2008 diverse kantoren geopend in de regio. Dit paste destijds binnen onze filosofie: meer kantoren, zodat we bij de ondernemer in de buurt zaten. Fysiek ‘Dicht bij de ondernemer’ om zo onze persoonlijke betrokkenheid bij de ondernemer nog meer tot uiting te brengen en mee te gaan met de wensen van de ondernemers.

Vanaf 2009 (tijdens de recessie) zijn we meer op kosten en efficiëntie gaan letten. Aflopende huurcontracten hebben we vanaf dat moment niet meer verlengd, maar hebben we kantoren samengevoegd. Het aantal kantoren is daarmee teruggelopen, maar het personeelsbestand is door de jaren heen continu gegroeid.

Van functietitel tot persoonlijk betrokken adviseur

De rol van de accountant heeft in de afgelopen jaren een behoorlijke verandering doorgemaakt. Van het richten op de cijfers en het opleveren van de jaarstukken naar een betrokken adviseur, die ondernemers op een breed gebied kan begeleiden en ondersteunen. Daar hoorde het verder uitbreiden van ons dienstenpakket, naar ons idee, ook bij. Hierdoor kan de ondernemer namelijk op meerdere facetten kwalitatief ondersteund worden.

Een breder dienstenpakket

We hebben een breder dienstenpakket dan een gemiddeld accountantskantoor. Voor u als ondernemer heeft dit als voordeel dat we u over een breed spectrum van adviezen kunnen voorzien.

Groots in de regio's Nijmegen en Oss

Groeien lukt niet zonder het nemen van belangrijke beslissingen, vooruit te denken en stappen te maken. Maar ook luisteren naar onze klanten. We weten wat de wensen en behoeften van ondernemers zijn. Zo hebben we de basis gelegd voor wat we nu zijn: een totaaldienstverlener. Inmiddels zijn we met bijna honderd medewerkers. Altijd gericht op de toekomst, zodat we goed kunnen inspelen op nieuwe ontwikkelingen, voor onszelf, maar ook voor de ondernemer.

Tijd voor een kop koffie

U weet nu hoe wij zijn gekomen tot waar we nu staan. Wat drijft u iedere dag? We hebben goede koffie en stellen een leuk gesprek erg op prijs. Dus kom gerust eens langs. Dan kunnen we meteen laten zien hoe wij ervoor kunnen zorgen dat u zich kunt focussen op uw onderneming.